Apakah Laser Sebenar atau TRUE Laser?

Apakah Laser Sebenar

Akupunktur Laser Prof Dr Nik Omar (LAPNO) atau LLLT Radiant Life menggunakan laser akupunktur sebenar (laser diode). Laser ertinya Light Amplification by Stimulation Emission of Radiation. Sebagai definisi cahaya laser adalah monochromatic, coherent dan collimated.

Apakah Laser Tingkat Rendah (Low Level Laser)

Laser tingkat tinggi menggunakan haba panas yang boleh menghancurkan tisu tetapi Laser Akupunktur Tingkat Rendah hanya mengeluarkan ouput dibawah 10mW dan tidak memberi kesan sampingan kepada tisu. Falsafah yang sama iaitu “pain relief without drugs”.

Bagaimana Ia Bertindak Merawat Penyakit

Apabila laser dipasang, tenaga photonic akan diserap oleh tempat-tempat foto penerima di membran sel dimana ia akan mencetuskan secondary messenger untuk merangsang isyarat cascade of intracellular untuk bergerak, menyekat atau mempercepatkan proses biologi seperti penyembuhan luka, merangsang penyembuhan dalaman, mengurangkan keradangan dan melegakan kesakitan.

Kenapa Menggunakan LAPNO

Ia dapat menggantikan penggunaan rawatan akupunktur dimana pesakit terpaksa datang berulang kali ke klinik untuk mendapatkan rawatan. Dengan adanya alat ini, pesakit boleh menggunakan LAPNO ini bila-bila masa, dirumah atau dimana sahaja sebab alatnya amat kecil dan boleh dibawa sewaktu melancong.

Ia boleh digunakan untuk merawat berbagai jenis penyakit kronik seperti tekanan darah tinggi, kencing manis, buah pinggang, SLE, thalassemia, mengawal kolestrol, strok dan lain-lain. Keberkesanannya telah diuji para saintis dari seluruh dunia.

Berapa Lama Untuk Saya Melihat Keberkesanannya ?

Kebiasaannya anda dapat melihat perbezaan sebaik saja selepas menjalani terapi ini selama 25 minit 2 kali sehari. Lihat molekul darah sebelum dan selepas menjalani terapi selama 25 minit. Sesetengah orang dapat melihat perbezaan selepas menjalani terapi selama 2 bulan dan sesetengah orang pula hanya mengambil masa beberapa minggu sahaja.


HUBUNGI 018-2888 379